sobota, 27 lipca 2013

3. Jeg snakker litt norsk

Cześć ! Dziś postanowiłam przybliżyć Wam jak uczę się języka, z racji tego, że do wylotu zostały 4 dni. Muszę potrafić się porozumieć od momentu pojawienia się w Bergen, ze względu na to, że dzieci którymi będę się opiekować posługują się wyłącznie językiem norweskim. Staram się uczyć języka już od 1,5 roku - jednak ze względu na praktyki na studiach, pisanie pracy licencjackiej i obronę pracy nauka ta była przecinana dłuższymi lub krótszymi przerwami. Bardzo zmotywowałam się do nauki kiedy rodzina goszcząca zaakceptowała mnie jako swoją au-pair. Wśród metod jakie stosowałam były np. Ćwiczenia z serii "Norweski nie gryzie" wyd. Edgar (bardzo ciekawe, pozwalające na opanowanie zagadnień gramatycznych i słówek), fiszki "Starter" (które wydały się dla mnie mało efektywne i czasochłonne), a ostatnio oglądam dużo filmików jak np. :





A ostatnio trafiłam na stronę Nocna Sowa - mnóstwo ciekawych materiałów, również na ich profilu facebookowym - to zdecydowanie najlepsza metoda nauki jaką znalazłam. Jeśli ktoś chce zacząć uczyć się kreatywnie - naprawdę polecam odwiedzić Nocną Sowę - nawet kiedy nie macie czasu, to kursy są dopasowane dla takich właśnie osób. To, ile już się nauczyłam okaże się w czwartek, podczas bezpośredniego kontaktu z dziećmi - więc zostańcie ze mną i trzymajcie kciuki !
Pozdrawiam,
P.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć ! Dziękuję za komentarz i zapraszam do dyskusji. Pamiętaj, że komentarze złośliwe lub wulgarne będą usuwane. Mój blog nie jest też słupem ogłoszeniowym, będę wdzięczna jeśli to uszanujesz. Pozdrawiam, Pati :)