niedziela, 25 sierpnia 2013

13. Hjellestad og Milde

W ostatnich dniach w Norwegii jest naprawdę gorąco. Na tyle, że wczoraj wzięłam rower i pojechałam do sąsiedniej miejscowości. Hostka radziła, żebym pojechała na skrzyżowaniu w lewo, a potem od razu za skrzyżowaniem też w lewo. Zdziwiłam się, że to drugie "w lewo" było tak daleko za pierwszym "w lewo". Dopiero w domu dowiedziałam się, że zabłądziłam i droga którą jechałam nie była celem mojej podróży. Tym sposobem odwiedziłam Ogród Botaniczny Milde i siedziałam nad brzegiem Morza Północnego mocząc nogi i czytając książkę. Dziś, ze względu na to że pogoda znowu rozpieszcza pojechałam tam, gdzie miałam pojechać wczoraj. Jednak, nachylenie drogi to spokojnie ok. 45 stopni - wczorajszy wysiłek dał o sobie znać i nie podołałam. Udało mi się zrobić kilka zdjęć po drodze i na pewno podejdę do tej góry jeszcze raz - tym razem mam nadzieję, że dam radę. Poniżej zdjęcia z wczoraj i kilka z dziś. Wczoraj w długich spodniach się gotowałam, dlatego dziś obowiązkowo postawiłam na szorty. Zdjęcia mnie oczywiście z pomocą samowyzwalacza.










































Pozdrawiam, Pati

5 komentarzy:

  1. hie hie hie :O :O :O

    OdpowiedzUsuń
  2. zastanawiałam się ostatnio, ile wynosi kieszonkowe Au Pair w Norwegii? W USA jest ok. $200 na tydzień, w EU €200, a w Norwegii? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zalezy, jaka agencje wybierzesz, ale to okolo 5000 NOK miesiecxnie plus do tego dostajesz co miesiac pieniadze od rzadu norweskiego na tzw utrzymanie - 180 NOK na dzien i dostajesz te pieniadxe razem z wyplata pod koniec miesiaca - oczywiscie co miesiac od calej kwoty odprowadzasz podatek zalezny od informacji ktore przyjda z Twoja karta podatkowa, ale w trakcie rozliczania PITow w kwietniu te pieniadze do Ciebie wracaja prawie w calosci.

      Usuń
  3. Ale napstrykałaś tych zdjęć :-) przepiękne widoki :-) to cała Norwegia :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ masz tam pięknie :D Prowadzisz bardzo ciekawego bloga, dodaje go do listy moich ulubionych :) Pozdrawiam
    pasioneska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Cześć ! Dziękuję za komentarz i zapraszam do dyskusji. Pamiętaj, że komentarze złośliwe lub wulgarne będą usuwane. Mój blog nie jest też słupem ogłoszeniowym, będę wdzięczna jeśli to uszanujesz. Pozdrawiam, Pati :)