niedziela, 4 sierpnia 2013

5. Bergen

Dziś host rodzina zabrała mnie do Bergen, żeby pokazać mi miasto. Poniżej kilka zdjęć z opisami miejsc w których byłam.
 Plac i fontanna w centrum Bergen




 Ten szary prostokątny budynek na wprost to Ratusz - host tata powiedział że to najbrzydszy budynek Norwegii ;)
 Dużo czytałam na temat nagich rzeźb w Norwegii - faktycznie jest ich wieeele !
 Na górę widoczną po lewej (Fløyen) wjechaliśmy specjalną kolejką - samą jazdę nagrałam, jednak film pojawi się tutaj za jakiś czas. Panoramę miasta z góry Fløyen możecie zobaczyć na zdjęciach niżej, a na ostatnim zdjęciu widać mokrą szybę kolejki, tuż przed ruszeniem w dół.
 Rzeźba stojąca na kolumnie na wprost przedstawia pierwszego premiera Norwegii, pochodzącego z Bergen.


 Torgallmenningen - coś w rodzaju deptaku
 Olle Bulls plass
 Kolejne nagie figury
 Dzieci, którymi się opiekuję
 Autobus
 Ogromny King Krab
 Kraby typowo kojarzące się z Norwegią
 Zatoka przy targu rybnym



 Widok z góry Fløyen
 Kolejka, którą można wjechać - Fløibanen





 Prawie wszędzie widoczne flagi :) Przy domach, firmach, itp

 To również typowo norweskie - Troll, a przy nim dziewczynka, którą się opiekuję :)
W kolejce, chwilę przed ruszeniem w dół :)
Pozdrawiam
Pati

1 komentarz:

  1. Tak się cieszę, że natrafiłem na Twój blog - szczególnie teraz, kiedy to zaczynam swoją przygodę z norweskim na studiach skandynawistyki. Jako że w Twoim archiwum widnieje pokaźna sumka postów, nie zdziw się, jeśli moje komentarze będą dotyczyć tych starszych :D
    Bergen wydaje się niezwykle pięknym miejscem - mam nadzieję, że kiedyś też będzie mi dane zobaczyć je na żywo.
    Pozdrawiam i zabieram się do dalszego czytania.
    Gnom.
    [niepokoje-gnoma]

    OdpowiedzUsuń

Cześć ! Dziękuję za komentarz i zapraszam do dyskusji. Pamiętaj, że komentarze złośliwe lub wulgarne będą usuwane. Mój blog nie jest też słupem ogłoszeniowym, będę wdzięczna jeśli to uszanujesz. Pozdrawiam, Pati :)