wtorek, 21 stycznia 2014

56. Norsk musikk (1)

Dziś oprowadzę Was trochę po norweskiej muzyce. Mimo, że uwielbiam muzykę klasyczną i Norwegia w tej dziedzinie ma się czym pochwalić, to w tym poście przedstawię tę rozrywkową. Zapraszam !

Kaizers Orchestra
Norweski zespół rockowy, ostrzejsze i specyficzne brzmienie. Z nimi chyba jest tak, że albo się ich lubi, albo nie lubi wcale. Piosenki w języku norweskim, teledyski conajmniej dziwne. Ich muzyka to podobno połączenie rocka z wschodnioeuropejskim folkiem. W każdym razie lubię, bardzo. Szczególnie tę piosenkę: 


Röyksopp

Jeśli Kaizers Orchestra wydał się Wam dziwny, to ciekawe co powiecie na temat tego. Muzyka elektryczna, która w pierwszym kontakcie, jakieś 2 lata temu wydała mi się conajmniej dziwna. Śpiewają po angielsku, teledyski są dość rewolucyjnie-przeciętne. Dużo z ich utworów wykorzystano w filmach, grach i reklamach zagranicznej produkcji. O ile ta piosenka poniżej jest jeszcze w miarę przyjemna, to następna jest trochę psychodeliczna i taki też ma teledysk. Zawsze kiedy go oglądam kojarzy mi się z południowoafrykańskim zespołem Die Antwoord i ich piosenką I FINK U FREEKY. Tak jakoś.




Kurt Nilsen
O Kurcie to chyba każdy słyszał. Norwegowie szaleją na jego punkcie. A szczególnie Ci z Bergen bo Kurt obecnie tu mieszka i często bierze udział w koncertach organizowanych przez Bergen Kommune. Stał się sławny, kiedy wygrał norweskiego i światowego idola. Spokojny, ciekawy głos. Lubię go, a szczególnie tę piosenkę:

Ylvis
Jeśli ktoś nie słyszał w zeszłym roku o Ylvis to chętnie go poznam. Duet braci pochodzących z Bergen, który zawojował rynki muzyczne piosenką o tym, co mówi lis. Ylvis mają trochę więcej piosenek i chociaż większość z nich to prowokacje stworzone na potrzeby programu rozrywkowego który prowadzą (coś podobnego do naszego Szymona Majewskiego) to jednak warto posłuchać tekstu, pośmiać się i potupać do rytmu. Wrzucam nieśmiertelnego lisa i trochę "specjalną" piosenkę o... Stonehenge ;)



Maria Mena
Norweska artystka śpiewająca po angielsku. Moi hości ją uwielbiają. Ja powiem szczerze, że jeszcze do niedawna nie wiedziałam jakie piosenki nagrała Maria. Kiedy usłyszałam, byłam w głębokim szoku. Założę się, że większość z Was również je słyszała i pewnie nuciła w trakcie jazdy autem czy pod prysznicem, a mało kto wiedział, kto jest wykonawcą. Maria Mena na plus w muzyce rozrywkowej.



Dobranoc ! :)

5 komentarzy:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=44f7BewqNqA&oref=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D44f7BewqNqA&has_verified=1
    Jedyna Norweska piosenka jaką znam xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ` Haha ! Ten obrazek podsumowuje idealnie co chcę zrobić po obejrzeniu tej piosenki: http://2.bp.blogspot.com/-vRtAUmRNqv4/UE0RAXg5RFI/AAAAAAAAAJA/OPN06gf65QQ/s1600/oczy.jpg :)

      Usuń
  2. Maria Mena - uwielbiam jej piosenki :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Röyksopp i Marię Mena słuchałam często jeszcze w liceum, do tej pory czasem wracam do jej albumu "Cause and effect". Poza tym, chyba bliższa mi była muzyka islandzkich artystów: múm, Sigur Rós i oczywiście Björk.
    Polecam, jeśli ktoś nie zna posłuchać wieczorkiem przy kubku herbaty: https://www.youtube.com/watch?v=WWMDfJEkQDs
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. a to pierwsza piosenka jaką ja słyszałem :D https://www.youtube.com/watch?v=rAIX4diXcXA

    OdpowiedzUsuń

Cześć ! Dziękuję za komentarz i zapraszam do dyskusji. Pamiętaj, że komentarze złośliwe lub wulgarne będą usuwane. Mój blog nie jest też słupem ogłoszeniowym, będę wdzięczna jeśli to uszanujesz. Pozdrawiam, Pati :)