czwartek, 29 maja 2014

93. Gamlehaugen

Od kilku dni w Bergen panuje wręcz rajska pogoda. Ciepło, zieleń, przepiękne wschody i zachody słońca. Przedwczoraj wieczorem pogoda była piękna więc postanowiliśmy pojechać na któreś z bergeńskich miejsc kąpieliskowych. Wybór padł na Gamlehaugen. To raptem 5 minut od domu Ørjana i oboje nigdy tam nie byliśmy. Gamlehaugen to letnia rezydencja króla z przepięknymi ogrodami wokół. Dużo ścieżek, zacisznych miejsc, zieleń, zapach kwitnących kwiatów i ten spokój. Mimo, że miejsce to znajduje się praktycznie przy samej drodze (bardzo ruchliwej, głównej drodze) to jest oazą spokoju. Na terenie posiadłości można rozkładać koce, grillować i korzystać z dóbr natury. Wiemy już, gdzie będziemy się wylegiwać w takie spokojne, słoneczne dni. Zdjęcia były robione około godz. 22.30 więc z góry przepraszam za jakość, ale mój aparat nie potrafi podołać i większość z nich jest zamazana.
Gamlehaugen to przepiękny temat do fotografowania, więc na pewno wrócę do Was z większą ilością lepszych jakościowo ujęć ! 







Pierwszy premier Norwegii



To między innymi dzięki niemu Norwegia rozeszła się ze Szwecją













Pozdrawiam, Pati !

11 komentarzy:

  1. Super miejsce :) Widzę Patrycja, że znowu wygląd bloga zmieniłaś :D Chyba i ja coś muszę pokombinować, bo już długo nic nie zmieniałam :)
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  2. To juz wiem gdzie w weekend się wybiorę. Przyznam, że jeszcze nie byłam.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się ta otwartość ze strony rodziny królewskiej. Każdy może korzystać z ich terenu i nie widać, żeby coś złego się tam działo.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne miejsce!! aż chciało by się tam być ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie! Ale chyba jednak nie zazdroszczę im takiego mieszkania na widoku ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. za każdym razem, gdy wchodzę na Twojego bloga, zakochuję się na nowo w Norwegii, jakiej jeszcze nie znałam :-)
    Korzystaj z czasu wolnego i melduj w jakich pięknych miejscach się znajdziesz!

    OdpowiedzUsuń
  7. Letnia rezydencja króla. Nie miałam pojęcia!!! Wygląda cudownie, nie chcesz się trochę podzielić?

    Jak zycie mała?

    OdpowiedzUsuń
  8. Sprawdź maila w wolnej chwili ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Mogłabyś podać pare ciekawych miejsc do zwiedzania w Bergen bądz okolicy?
    Dzieki Tobie i Twojemu blogowi odkryłam piękną plaże w Askoy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cześć :) Przejrzyj posty oznaczone tagiem "wycieczka" lub "spacer" :) Na pewno mogę polecić skansen na fanie i Fana fjellet, piękne plaże Ervikane, Lilla Brekkevatnet po drodze do Os, widoki z pływającego mostu w kierunku Lindås, Botanisk Hage og Arboretet na Milde - to moje ulubione :) I oczywiście Herdla za Askøy z przepięknymi bunkrami i stanowiskami strzelniczymi :)

    OdpowiedzUsuń

Cześć ! Dziękuję za komentarz i zapraszam do dyskusji. Pamiętaj, że komentarze złośliwe lub wulgarne będą usuwane. Mój blog nie jest też słupem ogłoszeniowym, będę wdzięczna jeśli to uszanujesz. Pozdrawiam, Pati :)