czwartek, 5 czerwca 2014

94. Gdzie mieszkają węże?


Wczoraj wieczorem niebo płonęło. Ørjan słyszał od znajomych, że na końcu jednego małego osiedla w pobliżu lotniska jest ścieżka prowadząca na najwyższy punkt w obrębie Kokstad. Ponieważ mamy tam niedaleko, postanowiliśmy się wybrać i złapać ten przepiękny zachód słońca na zdjęciach.
Jest to miejsce w Bergen w którym żyje najwięcej.. węży. Nigdzie w całym mieście nie znajdziecie większej ich ilości. Chodzi konkretnie o jedyny jadowity gatunek który znajdziecie na terenie kraju - hoggorm (czyli nasza żmija zygzakowata).

źródło: http://roysta14.files.wordpress.com/2014/05/hoggorm.jpg

Ponieważ uwielbiam węże i uważam, że są mega słodkie (połowa osób czytających pomyślała właśnie "Że co?!") to z niecierpliwością wyglądałam za jakimś przedstawicielami. Niestety, była już godz. 22.50, więc nic z tego bo prowadzą one dzienny tryb życia. Na pewno tam wrócę w jakiś słoneczny dzień (dziś niestety po ponad 2 tygodniach pięknej pogody zaczęło padać). Ale miejsce jest warte odwiedzenia nie tylko ze względu na węże (jeśli ktoś je lubi). Jak już wspomniałam, Storrinden jest najwyższym szczytem w obrębie Sandsli/Kokstad. Ze szczytu mamy widok na całe lotnisko Flesland, wyspę Sotra i Bjørnafjorden. Co więcej (znalazłam swój raj na ziemii - węże, samoloty i ..... w jednym miejscu), po drodze i na szczycie czekają na nas ... pozostałości po bunkrach i stanowiskach strzelniczych z czasów drugiej wojny światowej. Mmmmmiodzio ! Z fotorelacją wrócę jak tylko będę miała okazję taką zrobić, a dziś wrzucam tylko kilka zdjęć zrobionych tuż po zachodzie - bo kiedy doszliśmy na górę było kilka minut po zachodzie. Mimo wszystko - przepięknie :)







Pozdrawiam, Patka :)


9 komentarzy:

  1. Ależ z Ciebie ranny ptaszek ;) świetne miejsce chociaż do węży mam raczej ambiwalentny stosunek, pukałabym się w czoło, gdybyś tak czciła pająki! brrr ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Po tytule myślałam, ze będzie o Akvariet w Bergen.

    OdpowiedzUsuń
  3. ja już nie chcę nic słyszeć o wężach! W ostatnich dniach widziałam ich znacznie za dużo! mimo tego, że nie jestem jakaś strachliwa w tej kwestii, to ilość węży na najbliższe 1000 lat został wyczerpany haha.

    A zdjęcia ... oh, znowu zapierające dech :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja się panicznie boję węży tak samo jak pająków ;>

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba bym umarła jakbym zobaczyła węża ! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Cześć Pati, czytałam Twojego bloga jakiś czas temu przed wyjazdem do Norwegii, a teraz jestem już au pair w Bergen:) Może chciałabyś się kiedyś spotkać na kawę czy na coś, zawsze jakoś raźniej będzie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, oczywiscie ze tak ! Gdzie mieszkasz ?

      Usuń
  7. Øvre Heien, Bergen, to jest blisko centrum i Floibannen :) Ty mieszkasz blisko Kokstad, z tego, co zauważyłam? Odwiedzałam tam mojego chłopaka. To napisze do Ciebie na mejla, to się jakoś zgadamy :)

    OdpowiedzUsuń

Cześć ! Dziękuję za komentarz i zapraszam do dyskusji. Pamiętaj, że komentarze złośliwe lub wulgarne będą usuwane. Mój blog nie jest też słupem ogłoszeniowym, będę wdzięczna jeśli to uszanujesz. Pozdrawiam, Pati :)