środa, 6 sierpnia 2014

108. Top 7 norweskich hitów na lato

Dziś przeprowadzę Was przez Top 7 norweskich hitów na lato 2014. Z listy Topp30 NRK mP3 wybrałam hity norweskie - po norwesku albo norweskich wykonawców, w kolejności :) Zapraszam!

Źródło: pinterest.com

1. Broiler - Rays Of Light
Norweski DJ znajdujący się na miejscu trzecim listy Topp 30 rozpoczyna moje zestawienie. 

2. Admiral P + Nico D - Engel
Bardzo lubię Admiral P, za luźne brzmienie. Nie wspominałam o tym jeszcze na blogu, ale od około 2 miesięcy tańczę z hula hoop. (A przynajmniej próbuję). Piosenki Admiral P to obowiązkowy punkt na mojej playliście.

3. Anders Nilsen - Salsa tequila
Kurcze, to dopiero jest hicior. Chłopaki poskładali wszystkie "hiszpańskie" słowa i zrobili z tego piosenkę. Ale oprócz słów znalazły się tam też nazwy norweskich produktów spożywczych i wszystkie hiszpańsko brzmiące nazwiska aktorów. Usłyszymy tam między innymi takie nazwiska jak: Selena Gomez, Eva Mendez i Antonio Banderas.

4. Gabrielle - 5 fine frøkner
Urodzona w Bergen wokalistka pojawia się w lokalnym radiu tak często, że znam słowa refrenu na pamięć. Dopiero niedawno uświadomiłam sobie, że śpiewa ona po norwesku. Haha, to chyba dobry znak, że nie liczy się już dla mnie, w jakim języku przekazywane mi są informacje.


5. Adelen - Ole
A to akurat zabawna historia. Piosenka stworzona na .. mundial. Podczas gdy Norwegia w mundialu nawet nie brała udziału. Mimo to, jak dla mnie ta piosenka jest sto razy lepsza niż oficjalna mundialowa produkcja, którą zaprezentował Pitbull - ale to może dlatego, że go nie cierpię :P

6. Katastrofe - Maria
To mi dopiero wpadło w ucho! Nie ma lepszej piosenki do hula hoop tego lata :) W skrócie, autor w refrenie cały czas myśli, że to była Maria. 

7. Kanthem - Wake da fuck up
Wokalista grupy (Kaveh), urodzony w Oslo podobno nieźle zakręcił w głowach norweskim nastolatkom. Nie wiem, może jestem "za stara" ale mnie jego muzyka nie rusza i bardzo denerwuje :)



Pozdrawiam, Pati :)

3 komentarze:

  1. Ta ostatnia to nie powinna nigdy powstać (: Salsa tequila mnie rozwaliła, z drugiej strony moja młodsza podopieczna już wcześniej znała słowo "cerveza" (z wakacji w Hiszpanii). Admiral P i Katastrofe to moje faworyty (:

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak to możliwe, że mówi się o Norwegach, że są sztywni i wstrzemięźliwi a robią takie dobre nutki i tak dobrze się przy nich bawią...? :)

    OdpowiedzUsuń

Cześć ! Dziękuję za komentarz i zapraszam do dyskusji. Pamiętaj, że komentarze złośliwe lub wulgarne będą usuwane. Mój blog nie jest też słupem ogłoszeniowym, będę wdzięczna jeśli to uszanujesz. Pozdrawiam, Pati :)