środa, 3 września 2014

116. Løvstakken 477 moh

Pogoda w niedzielę była piękna. Kiedy się obudziliśmy, promienie słońca wpadały do sypialni natarczywie sygnalizując nam, że pora wstawać i wykorzystać ten wyjątkowy dzień. Początkowo mieliśmy wybrać się na bunkry i dalej na wycieczkę, ale wybór padł na inne wzgórze, które jest bliżej mieszkania. Postanowiliśmy wybrać się na Løvstakken, które jest jednym z 7 wzgórz okalających Bergen. To trzeci zdobyty przez nas szczyt w tym roku. Po świetnym śniadaniu zapakowaliśmy wodę, kanapki i orzechy do plecaka i ruszyliśmy. Podejście jest spokojne ale długie a skały i korzenie tworzące schody ułatwiają wspinaczkę.  Szczególnie piękny jest fakt, że ze szczytu widać całe Bergen wokół bo znajdujemy się na samym czubku góry.

Już na początku widoki były zapierające dech

Niech Was te schody nie zwiodą - tylko w jednym miejscu i krótkie :)

W dole Port Bergen :)

A najszczęśliwsze na tych wycieczkach są pieski :)

1. Kiedyś podczas jednego z pobytów w Bergen założyliśmy sobie, że zdobędziemy jak najwięcej z 7 wzgórz i udało nam się wtedy między innymi odwiedzić Løvstakken. Wydaje mi się, że wchodziliśmy z nieco innej strony, ale piękny widok ze szczytu się zgadza ;)

2. Coraz bardziej chciała bym odwiedzić Norwegię!! ;)

3. Polecam Ci! Jak już będziesz językowo czuła się na siłach to czytaj, bo wciąga niesamowicie - Nesbø ma ten dar pisania, który sprawia że noc poświęcisz, a doczytasz, bo akcja zmienia się szybko :) Moje czytanie po niemiecku póki co polega na siedzeniu ze słownikiem i tłumaczeniu większości słów, bo niestety niemiecki mówiony a literacki to dwa światy ;) Pozdro!

4. W takim tempie to zaraz wszystkie wzgórza zdobędziecie :) czekam na kolejne zdjęcia ;)
    Pozdrawiam :*

5. przepiekne zdjecia i krajobrazy <3

Cześć ! Dziękuję za komentarz i zapraszam do dyskusji. Pamiętaj, że komentarze złośliwe lub wulgarne będą usuwane. Mój blog nie jest też słupem ogłoszeniowym, będę wdzięczna jeśli to uszanujesz. Pozdrawiam, Pati :)