czwartek, 18 września 2014

121. DZIEŃ 4 - Pięć ulubionych blogów

Dziś tematem wyzwania u Uli (www.senmai.pl) jest pięć ulubionych blogów. Blogi które tu wymienię są dla mnie inspirujące, niektóre z nich bardzo na mnie wpłynęły bardzo dawno temu. Nie chcę, żeby ktoś poczuł się urażony, jeśli nie znajdzie się na mojej liście ale możecie być pewni/pewne że czytam wszystkie obserwowane przeze mnie blogi z ogromną radością. Cieszę się też, że codziennie mogę odkrywać coś nowego.



Nie wiem, czy stronę Marty i Marcina mogę podporządkować pod kategorię stricte blogową - ale to miejsce, które uwielbiam czytać ze względu na język norweski. Niebanalne podejście do nauki, nowoczesne metody, różnego rodzaju materiały. Mogę powiedzieć, że w dużej mierze to dzięki tej stronie po 13 miesiącach mój norweski osiągnął ten poziom. Dają niezłego kopa i świetnie motywują! 

Kurcze, blog Uli to klasyka sama w sobie. Pamiętam, kiedy zaczęłam ją czytać jakieś 6 lat temu. To z Ulą "zwiedziłam" dobry kawałek świata śliniąc się do monitora na widok zdjęć kulinarnych. To ona zainspirowała mnie do wyruszenia na au-pair, swoimi dwoma latami w Stanach Zjednoczonych. U mnie krajem docelowym była Norwegia ze względu na ten przepiękny język, ale jednak blog Uli jest ogromną inspiracją do podróży i oryginalnego podejścia do życia. Opowiadam o tej stronie wszystkim i zawsze, bo to naprawdę kawał niezłego materiału - przepiękne zdjęcia i świetny styl pisania.

3. Style Digger
Asię też czytam od jakichś 6 lat. Zaczynałam, kiedy jeszcze tematem przewodnim były zdjęcia szafiarskie. To wartościowa dziewczyna i bardzo miło obserowało się całą przemianę bloga - z ubraniowego do tego, jakim jest dzisiaj. Jak ktoś nie lubi czytać, może popatrzeć bo zdjęcia zapierają dech w piersiach. Warto, warto, warto.

4. Szafa Sztywniary
Dla wielu znana jako matka polskich szafiarek. Jestem wierną czytelniczką od 7 lat, czyli od samego początku. Ryfka to świetny styl pisania, dobre zdjęcia. Na blogu m.in. bardzo ciekawe relacje z podróży, a na facebookowym fanpage relacje z zakupu dębowych blatów do kuchni. Normalna dziewczyna, która się nie sprzedała i nie reklamuje Domestosa, żeby tylko zwiększyć ilość wyświetleń. Nie sprzedaje "lajków" a gimnazjalistki nie są głównym źródłem zasilającym stronę w wyświetlenia.

5. Eve w Norwegii
Czytam od bardzo dawna, pamiętam jak Ewa sadziła zioła na balkonie, dostała praktykę w bibliotece czy opisywała swojego chłopaka przewracającego się na oblodzonym podjeździe. Razem z nim na przemian publikują ciekawe wpisy oparte na danych statystycznych. Bardzo ciekawe i rzetelne źródło informacji szczególnie dla ludzi planujących przyjazd do Norwegii.

Pozdrawiam serdecznie,
Pati :)

6 komentarzy:

  1. Z Twoich blogów znam i podczytuję figuralnie jedynie Style Digger. Z resztą się chętnie zaprzyjaźnię :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam Adamant Wanderer i też ją wszystkim polecam :)). Dzięki niej odważyłam się na samodzielny wyjazd do Stanów i Kanady i była to jedna z lepszych decyzji w moim życiu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nocna Sowa to jedna z obowiązkowych stron do poczytania. Mimo, że jeszcze nie zdecydowałam się na naukę norweskiego, to bardzo lubię czytać ich artykuły ogólnojęzykowe.

    OdpowiedzUsuń
  4. coś czuję,że ostatnia pozycja najbardziej mnie zaintryguje:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki Tobie poznałam kolejny świetny blog, właśnie czytam ten Uli - wydaje się niesamowicie odważną i oryginalną dziewczyną, a relacje z podróży są bardzo ciekawe. Eve oczywiście znałam :).
    Chciałam Ci jeszcze zadać jedno pytanie, mam nadzieję, że nie zbyt osobiste, ale jestem ciekawa - wydajesz się dość zżyta z rodziną, a wiadomo, że w takiej pracy nie widuje się z nią zbyt często. Dopada cie tęsknota za domem? Jak sobie z nią radzisz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czesc! Dziekuje za komentarz :) oczywiscie, ze tesknie za rodzina ! Tesknie kazdego dnia, ale wiem tez, ze tu w Norwegii jest moje miejsce i tu jestem najszczesliwsza - moi rodzice bardzo dobrze o tym wiedza i chca mojego szczescia :) Powiedzieli tez, ze jesli mi sie tu nie uda to zawsze mam gdzie wrocic :)

      Usuń

Cześć ! Dziękuję za komentarz i zapraszam do dyskusji. Pamiętaj, że komentarze złośliwe lub wulgarne będą usuwane. Mój blog nie jest też słupem ogłoszeniowym, będę wdzięczna jeśli to uszanujesz. Pozdrawiam, Pati :)