poniedziałek, 6 października 2014

126. Thor Heyerdahl i hyttetur

Zastanawialiście się, dlaczego Google wygląda dziś tak:
?

To dlatego, że dziś norweski odkrywca Thor Heyerdahl obchodziłby setne urodziny. Z tej okazji, na początku roku 2014 ukazała się specjalna seria znaczków pocztowych. Chociaż podróże Thora odbywały się drogą morską, to my tego weekendu postanowiliśmy odbyć małą podróż w wielkie góry.

Tata mojego chłopaka zaprosił nas do swojego domku w górach. Było śmiesznie, ciepło i bardzo norwesko. Tytułowe "hyttetur" to wycieczka do hytty. Czym jest hytta pisałam już w poprzednich postach. Zapach drewnianych schodów i lekko skrzypiąca podłoga - to z czym kojarzą mi się te małe domki. Zarówno hytta moich hostów jak i ta którą odwiedziliśmy tego weekendu leżą wysoko w górach za Voss. Voss jest jednym z najbardziej znanych ośrodków narciarskich w Norwegii. To małe miasteczko rokrocznie przyciąga wielu turystów. Nie tylko zimą jest tu co robić. 
Podczas naszego wypadu wokół panowała przepiękna norweska jesień. Temperatura powietrza 15 stopni na takiej wysokości w październiku - to bardzo dobry wynik. Szczególnie, że wyższe szczyty  widoczne z okien sypialni są pokryte jeszcze śniegiem z zeszłego roku.
W sobotę udaliśmy się na wycieczkę w góry. Mój chłopak, zapalony wędkarz wziął swoją składaną wędkę. Nie tylko udało nam się złapać ryby w rzece wysoko w górach - rozpaliliśmy tam też ognisko, usmażyliśmy zdobycze i zjedliśmy. To było świetne doświadczenie ! 
Zapraszam na dużą dawkę zdjęć !




Ponieważ 4 października to Swiatowy Dzień Hula Hoop - musiałam zabrać koło ze sobą w góry !

Linia Bergen - Oslo




Teren zwierzątek


Najadłam się jagód za wszystkie czasy!









Domki lemingów - których biegało tam mnóstwo a które nie chciały pozować do zdjęć











Tata mojego chłopaka sprawdza rybę





Tu już niedzielny powrót do domu i widoki !

Musieliśmy się zatrzymać na zdjęcia !





A po przyjeździe do domu czekał nas taki widok !


Pozdrawiam, Pati ! :)

15 komentarzy:

  1. Te ostatnie zdjęcia są jak z bajki! Fajne doświadczenie spędzić czas w górach, złowić rybę i ją potem zjeść. W Polsce byłby chyba z tym problem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. zazdrość straszna rzecz, ale zazdroszczę Ci tych widoków, są po prostu piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widoki są cudowne!
    Tak apropo Thora, czy odwiedziłaś muzeum Kon-Tiki w Oslo? Jeśli tak to jak wrażenia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Oslo jeszcze nie byłam, ale kiedy się wreszcie wybiorę, to Kon-Tiki jest na mojej liście do odwiedzenia :) !

      Usuń
  4. Okolice Voss są piękne. Mam sentyment do szlaku z Hanguren (opcjonalnie z Bavalllen) na górę Lønahorgi - Polecam jeśli jeszcze nie byliście.
    Fajnie, że w trafiliście jeszcze na ostatnie jagody, bo w okolicy Oslo już nic nie zostało ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. W nowym roku się widzimy, mam nadzieję ! I PS też chcę chłopakaaa ... :'(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znajdziesz, w najmniej spodziewanym momencie, jak ja ! :) :* Pewnie, że możemy się spotkać ! :)

      Usuń
  6. piękna,norweska,złota jesień....jeśli nie pada i nie wieje :)....pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Chciałam do Ciebie napisać ale niestety nie mogę znaleźć Twojego maila :(
    Mieszkam niedaleko Bergen i tak pomyślałam że mogłybyśmy się spokać! :)

    Julia

    OdpowiedzUsuń
  8. Raaany, jak ja Ci zazdroszczę takich widoków! Wiedziałam, że w Norwegii jest pięknie, ale te zdjęcia rozłożyły mnie na łopatki ^^ Zakochałam się i oczywiście mam już w planach naukę norweskiego - wiadomo ;)
    Ja też zaczynałam swoją karierę zagranicą jako au-pair. Na szczęście bardzo szybko przekonałam się, że to praca kompletnie nie dla mnie - nie cierpię dzieci ;) Mimo wszystko tak już w tych Niemczech zostałam i postanowiłam związać swoją przyszłość z językami obcymi :)

    Pozdrawiam serdecznie!
    ula

    OdpowiedzUsuń
  9. zdjęcia są tak cudne że aż brak słów...

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale przepiękna ta norweska jesień! :)

    OdpowiedzUsuń

Cześć ! Dziękuję za komentarz i zapraszam do dyskusji. Pamiętaj, że komentarze złośliwe lub wulgarne będą usuwane. Mój blog nie jest też słupem ogłoszeniowym, będę wdzięczna jeśli to uszanujesz. Pozdrawiam, Pati :)