poniedziałek, 13 października 2014

127. Najpiękniejsze słowa - DZIEŃ 1

Wraz z październikiem nadeszło nowe wyzwanie 5 dni na www.senmai.pl! Przez pięć dni będę wstawiała wpis na wybrany przez autorkę akcji temat. 
Dziś temat przewodni to: Najpiękniejsze słowa - lista.
Ponieważ staram się, aby blog bawił a przede wszystkim uczył - wpis ten zrealizuję opierając się na słowach norweskich, które moim zdaniem śmiało mogą nosić miano najpiękniejszych.
Do dzieła !

1. en kjærlighet - miłość ! 

2. et håp - nadzieja

3. en sjel - dusza

4. en familie - rodzina

5. et vennskap - przyjaźń

6. vakker - piękno

7. koselig - miło, przyjemnie, przytulnie (jak sprawić, żeby życie było bardziej koselig opowiem Wam niebawem)

8. en dans - taniec

9. en rockering - hula hoop (dla mnie przepiękne słowo!)

10. en soloppgang - wschód słońca

11. en solnedgang - zachód słońca

12. en elskling - ukochany

13. å glise - uśmiechać się, promieniować radością

"Miłość nie patrzy oczami, tylko duszą." - William Shakespeare
Pozdrawiam, Pati !


23 komentarze:

  1. :) Rzeczywiście piękne słowa - do całej tej listy dodałabym jeszcze twórcze pisanie :) - hehe, bo jako twórczyni bloga, piszesz i to bardzo fajnie, mądrze, kolorowo, inspirująco - co do norweskiego to nic mi nie przychodzi do głowy poza kreativ skriving :) - to będzie tak? a może jednak nie? Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna lista! Czytając ją robi się cieplutko na duszy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Słowa piękne i w wersji norweskiej łamiące język :) A miłość po norwesku wymiata :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie! 'Koselig' i 'kose sig' wydają mi się bardzo norweskie i skandynawskie w ogóle ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie język norweski wydaje się tak trudny, połamałabym sobie język ;p

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiem czemu ale język norweski jest dla mnie trudnym językiem ;P

    OdpowiedzUsuń
  7. Z przyjemnością przeczytałam Twoja listę, słowa bardzo wartościowe :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne słowa...
    Będę zaglądała do Ciebie częściej bo masz takiego przytulnego bloga no i ta Skandynawia... :)

    OdpowiedzUsuń
  9. a jak się tą miłość wymawia? :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo "miękko" - "siaarlihje" z ledwo słyszalnym "t" na końcu :)

      Usuń
  10. ciekawa jestem, jak te wszystkie słowa brzmią ! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Faktycznie, słowa piękne, ale jak dziwnie wyglądają i pewnie brzmią po norwesku :) Niby tak blisko, a tak daleko ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. piękna lista, przepraszam, że się czepiam, ale kjærlighet chyba jednak jest en .... (przepraszam skrzywienie zawodowe:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Matko Boska, pewnie że en ! :O Nie mam pojęcia o czym myślałam pisząc post, chyba ta miłość mnie tak zamroczyła :D ! Już poprawiam ! Wielkie dzięki za poprawkę ! :)

      Usuń
  13. Dobry zestaw :) Ja lubię jeszcze "friluftsliv" oraz "hyggelig". Ogólnie większość słów norweskich jest dla mnie piękna łącznie z "jaaa" wymawianym na wdechu ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zestawienie bardzo mi się podoba i jest trochę podobne do mojego :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zachody słońca z ukochanym...bezcenne i piękne i te wschody też.

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak przeczytałam "hula hoop" to od razu przypomniało mi się, jak je zabrałaś na ostatnią wyprawę :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ten norweski przypomina mi trochę niderlandzki :) Jak skończę się uczyć holenderskiego wezmę się za norweski, przekonałaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń

Cześć ! Dziękuję za komentarz i zapraszam do dyskusji. Pamiętaj, że komentarze złośliwe lub wulgarne będą usuwane. Mój blog nie jest też słupem ogłoszeniowym, będę wdzięczna jeśli to uszanujesz. Pozdrawiam, Pati :)