czwartek, 10 września 2015

194. Zorza polarna ... w Bergen!

Wszystkim niedowiarkom i tym, którzy myślą że Bergen ukryte pod grubą warstwą chmur i deszczu udowodnię dziś, że zorza i tu może być spektakularna! Trzecia noc z kolei uraczyła nas przepięknym spektaklem na niebie. Dziś w nocy światło północy (NORDLYS) było na tyle silne, że można je było obserwować od godz. 22.00 do 2.00 bez przerwy!
Dwa dni temu widziałam to zjawisko pierwszy raz w życiu. Zdjęcia umieściłam na fanpage bloga Pat i Norway na Facebooku. Zapraszam serdecznie do polubienia !
Poniższe zdjęcia robione z tarasu na dachu naszego domu dzisiejszej nocy. Obiecuję, że zainwestuję w statyw żeby następne zdjęcia nie były tak poruszone ! 













Według prognoz, również dziś w nocy będzie można zobaczyć na niebie w Bergen zorzę polarną!
Pozdrawiam, Pati

13 komentarzy:

  1. Aaaaaaaa! Cudnie, bardzo zazdroszczę takiego widoku! *.*

    OdpowiedzUsuń
  2. wow ! Na żywo musi to wyglądać bardzo ale to bardzo pięknie !! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zazdroszczę jak zawsze :)
    Mam pytanie, w Norwegii używa się słowa lett czy lys na światło?
    I jak to jest z nazwiskami, jeśli mamy nazwisko z polskimi znakami to w urzędach zapisują tak jak powinni czy bez polskich znaków?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hei! Lett znaczy lekkie/lekki/lekka/lekko :) natomiast et lys - lyset znaczy światło :) o polskich znakach nie wiem na pewno ale raczej nie ma z tym problemu :)

      Usuń
    2. Hei! Lett znaczy lekkie/lekki/lekka/lekko :) natomiast et lys - lyset znaczy światło :) o polskich znakach nie wiem na pewno ale raczej nie ma z tym problemu :)

      Usuń
    3. Co do polskich znaków, niestety wszędzie zapisują tu bez nich, gdyż nie mają takiej czcionki. Ja kiedyś na zgłoszeniu na kurs norweskiego wpisałam normalnie swoje imię i nazwisko do formularza, i wyszły im jakieś chińskie znaczki. Teraz już zwykle wpisuję bez polskich liter.

      Usuń
    4. To super, że nie wpisują polskich znaków, w końcu mam powód do radości z powodu mojego nazwiska bo coś w Norwegii oznacza :D
      Dzięki za odpowiedzi ;)

      Usuń
  4. Wow! Podobno w Oslo zorza sporadycznie też się pojawia, ale ja jeszcze nie miałam okazji jej zobaczyć. Planuję jednakże udać się na polowanie na Północ najbliższej jesieni albo zimy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale przepięknie! Szczerze zazdroszczę :) Sama liczyłam na zorzę polarną podczas tegorocznych wakacji na północy Norwegii, ale zamiast zorzy miałam figę z makiem pod postacią braku zmroku, czego totalnie się nie spodziewałam pod koniec sierpnia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo piekny blog, ciesze sie ze przypadkiem dosłownie wpadłam na niego😉 za 3 tyg wybieram sie do Norwegii, dokładnie do Bergen. Co byś poleciła zobaczyc w ciagu dwóch dni i 1 nocy? A i czy zorze polarne czesto zdarzają sie u Was? Pozdrawiam Wiktoria😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam do wpisu pod tytułem "Jak być turystą w Bergen". :) Jak na dwa dni, to koniecznie góry Fløien i Ulriken. Jak nie przeszkadza Ci spacer w górę, to polecam pójść z góry Fløien dalej na Rundemannen - widok jest przepiękny, szczególnie teraz z wszystkimi jesiennymi kolorami. Punkt obowiązkowy to również Targ Rybny (polecam spróbować mięsa wieloryba) oraz zabytkowe Bryggen :)

      Usuń
  7. Cudne, widziałam coś podobnego z samolotu nad Islandią. Takie jakieś mistyczne wrażenie i doświadczenie.
    P.S. A gdybyś Ty sama miała określić jacy są Norwegowie (jako kontynuacja ostatniego wpisu) to jakie 5 cech byłyby koronne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm.. Na pewno to, że są równocześnie zdystansowani i otwarci. To dosyć zabawne - sąsiedzi w naszym budynku wybierają schody zamiast windy, jeśli widzą że ktoś już w windzie jest ale np. w górach, na ścieżkach każdy się do siebie uśmiecha i pozdrawia typowym norweskim "hei hei!". Jak już zawierają przyjaźnie, to bardzo trwałe (mówi się, że jeśli Norweg zaprasza Cię do swojego domu, to właśnie zyskałeś przyjaciela na całe życie). Nigdzie się nie spieszą, potrafią się zorganizować żeby zrobić coś dobrowolnie (malowanie ławeczek w przedszkolu, dbanie o park z którego skorzystają również inni - czemu nie!) i są bardzo, bardzo dumni ze swojego kraju i tradycji :)

      Usuń

Cześć ! Dziękuję za komentarz i zapraszam do dyskusji. Pamiętaj, że komentarze złośliwe lub wulgarne będą usuwane. Mój blog nie jest też słupem ogłoszeniowym, będę wdzięczna jeśli to uszanujesz. Pozdrawiam, Pati :)