środa, 23 marca 2016

218. God Påske!

Święta za pasem. Norwegowie tłumnie wyjechali do swoich hyttek i do ciepłych krajów. Dziś większość miejsc (w  tym moje biuro!) kończą pracę o 12.00. Mieszkańcy Bergen, szczególnie Ci posiadający dzieci są w tym roku super szczęściarzami. W przyszłym tygodniu zaczynają się ferie zimowe, a to oznacza, że od soboty 19 marca jest dla nich dwa tygodnie wolnego! Szczególnie, jeśli zaplanowali wyjazd zagranicę lub na narty do hytty. 
A o czym napiszę dziś? O świętach było, o polskich tradycjach po norwesku było. Ale o tym, jak złożyć sobie życzenia po norwesku - nie było! Specjalnie dla Was, podręczna lista życzeń i pozdrowień Wielkanocnych!

Radosnej Wielkanocy!
  • En påskeklem sendes til deg/dere! - Przesyłam Tobie/Wam wielkanocny uścisk!
  • Håper du får en flott påske og et trivelig opphold på hytta. - Mam nadzieję, że Twoja Wielkanoc będzie świetna i będziesz się dobrze bawił w hytce.
  • Kos deg i påsken! - Niech Ci będzie przyjemnie w Wielkanoc!
  • Nyt påsken med alt sitt innhold. - Delektuj się Wielkanocą i wszystkim co daje.
  • Ønsker deg/dere en god påske og en fin vår. - Życzę Tobie/Wam dobrej Wielkanocy i ładnej pogody.
  • Ønsker deg/dere en god påske fylt med glade påskefarger. - Życzę Tobie/Wam dobrej Wielkanocy wypełnionej szczęśliwymi wielkanocnymi kolorami.
  • Ønsker deg/dere en påske fylt med mange gode minner. - Życzę Tobie/Wam Wielkanocy pełnej dobrych wspomnień.
  • Ønsker deg/dere en gledelig påske. - Życzę Tobie/Wam radosnej Wielkanocy.
  • Håper at dere får en flott påske, og at påskeharen kommer til dere med masse sjokolade! - Mam nadzieję że będziecie mieli świetną Wielkanoc a zając przyjdzie do Was z dużą ilością czekolady!
  • Ønsker deg en flott påske sammen med familien. - Życzę Ci świetnej Wielkanocy z rodziną.
  • Måtte påskesolen skinne for deg/dere hele påsken. - Niech wielkanocne słońce świeci dla Ciebie/Was całą Wielkanoc.
  • Håper du får en flott påske, og lykke til med jakten på påskeegget! - Mam nadzieję, że twoja Wielkanoc będzie świetna i powodzenia w poszukiwaniu wielkanocnego jajka!
  • Håper du får en flott påskefeiring på hytta. Kos deg med kvikklunsj, appelsin og påskekrim! - Mam nadzieję, że miło spędzisz Wielkanoc w hytce. Ciesz się Kvik Lunchem, pomarańczami i Wielkanocnym kryminałem!
I tego wszystkiego z całego serca Wam życzę! Spakowałam już do plecaka pomarańcze, Kviki i książkę, którą obecnie czytam. A teraz spędzam ostatnie godziny w biurze żeby potem wyruszyć z Ørjankiem ... no gdzie? No wiadomo, że do hytki na narty! God Påske alle sammen!


Pati

12 komentarzy:

  1. Bardzo przydatny post, kiedy miałam złożyć życzenia w tym roku w głowie miałam pustkę i tylko konwencjonalne i najkrótsze z możliwych "God Påske" :P a ta książka którą czytasz to kryminał? :)

    Udanych Świąt dla Was! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie,niestety nie tym razem :) God Påske! :*

      Usuń
    2. Nie,niestety nie tym razem :) God Påske! :*

      Usuń
  2. Hmmm:( zła na Ciebie, że dopiero dziś ten post jak ja już film nagrałam a w nim bare God Påske!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kos deg i pasken! ;*
    http://would-be-vikings.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się, że istnieje ten blog :). Mam takie pytanie zupełnie niezwiązane z tematyką postu, czy planujesz zrobić wpis ze słówkami specyficznymi dla dialektu bergeńskiego? Byłoby super, jeżeli już taki post istnieje a ja go przegapiłam to przepraszam. God påske!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, pojawi się niedługo :) kompletuję słowa, których używa Ørjan i tworzę listę :) God påske!

      Usuń
  5. Jeg ønsker deg trivelig Påske 🐣

    OdpowiedzUsuń

Cześć ! Dziękuję za komentarz i zapraszam do dyskusji. Pamiętaj, że komentarze złośliwe lub wulgarne będą usuwane. Mój blog nie jest też słupem ogłoszeniowym, będę wdzięczna jeśli to uszanujesz. Pozdrawiam, Pati :)