środa, 20 lipca 2016

234. Muzyczne hity 2016

Hej! Zauważyłam, że muzyczny post z 2014 roku ma wciąż wiele wyświetleń a niektórzy z czytelników trafiają na bloga z Google po wpisaniu hasła "norweskie hity 2016". Dlatego dziś, specjalnie dla Was - lista hitów norweskich wykonawców, szczególnie popularna tego lata! Kos dere!

  • SANDRA LYNG - PLAY MY DRUM
Zeszłoroczny hit wciąż nie znika ze stacji radiowych i czemu się dziwić - wpada w ucho a to przecież liczy się najbardziej w przypadku letnich hitów.


  • ALAN WALKER - SING ME TO SLEEP
Oprócz znanego powszechnie Faded, o którym pisałam w poprzednim poście to właśnie "Sing me to sleep" jest teraz na topie. 

 
  • FREDDY KALAS - FEEL DA RUSH
Freddy jest w czołówce skocznych hitów. Polecam posłuchanie również najnowszej piosenki "Jovial", która - w przeciwieństwie do "Feel da rush" jest śpiewana w języku norweskim. 



  • ASTRID S - HURTS SO GOOD
Młodziutka (19 letnia) piosenkarka z okolic Trondheim też zawładnęła sercami, uszami i głośnikami Norwegów.


  • INA WROLDSEN & BROILER - LAY IT ON ME
Większość zna Inę z duetu z Calvinem Harrisem. Polecam posłuchać również jej utworu "Aliens (Her er jeg)". 


  • MARCUS & MARTINUS - GIRLS
Nie do końca wiem, czy przekonuje mnie dwóch 14 letnich, nagrywających teledyski w Stanach bliźniaków. No bo przecież zaraz przyjdzie mutacja i czy ich kariera dalej będzie się rozwijać? Nie wiem, czy to ich wielki talent, czy bogaci rodzice sprawili, że chłopcy znajdują się w czołówce tegorocznych hitów. Jak dla mnie ogromne NIE, ale oceńcie sami. 


  • KATASTROFE - SANGEN DU HATER 
"Piosenka, której nienawidzisz" wpada w ucho i jest po norwesku. Ile z tego jesteście w stanie zrozumieć? Wydaje mi się, że piosenki "Katastrofe" to ciekawa i dosyć "skoczna" metoda na naukę nowych słówek.


  • MADDEN - GOLDEN LIGHT
Muszę szczerze przyznać, że mimo że słyszę te piosenki codziennie to nie miałam pojęcia że niektóre z nich są norweskich artystów. Tak było z Golden Light.


  • KYGO - RAGING FT. KODALINE
Tego pochodzącego z Bergen artystę kojarzycie pewnie z hitu "Stole the show", ale muszę przyznać że Raging z ogromnym sukcesem próbuje dorównać mu swoją sławą. 


  • NICO OG WINZ - THAT'S HOW YOU KNOW FEAT KID INK & BEBE REXHA 
Znacie ich pewnie z utworu, który nucą na początku tego teledysku. A to nowy przebój, który ostatnio często pojawia się w norweskim radiu.


  • AURORA 
Pochodząca z Os niedaleko Bergen 20-latka to złote dziecko norweskiej muzyki. Zaczęła pisać piosenki w wieku 9 lat, obecnie temat numer jeden na rynku muzycznym. Ze względu na swój dosyć niesamowity głos, wróży się jej świetlaną karierę. Bardzo jej kibicuję, bo jest .. tak bardzo inna od tej całej popowej otoczki i nie boi się tworzyć swojej muzyki, bez piersi i pośladków wyskakujących z teledysków. 



Co byście dorzucili do listy ? 
Czekam na propozycje w komentarzach! 
Pozdrawiam, 
Pati

2 komentarze:

  1. Parę miesięcy temu trafiłam na Aurorę i się zakochałam w jej głosie! Właśnie "Runaway" jest moją ulubioną piosenką :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tobeperfect WIELKIE DZIĘKI za ten wpis!!! Bez Was w życiu bym nie znalazł tej piosenki.Parę dni temu odkryłem ten Blog. Bardzo lubię charakterystyczne głosy kobiet. Mogłyby śpiewać i mówić w obcym języku cokolwiek ale to mnie uspokaja bo zestresowany gościu jestem :(. Na przykład: Jaurim - Icarus lub Alan Walker - Faded czy Dies Irae Seqentia Ego Sum Resurrectio lubię też słuchać głosu masażystek tj. Elaine Burns z kanału Homespa Beauty czy Christen Renee z kanału PsycheTruth. Ta piosenka jest świetna i słucham już jej n-ty raz. Swoją drogą to skąd w Skandynawi tylu świetnych piosenkarzy i czemu w Polsce tylu nie ma? Pamiętam jak byłem młodszy to słuchałem Roxette czy Ace of Base i myślałem że to amerykańskie zespoły. Dobrze że Patrycja ma ten blog bo ciekawie myśli :)

    OdpowiedzUsuń

Cześć ! Dziękuję za komentarz i zapraszam do dyskusji. Pamiętaj, że komentarze złośliwe lub wulgarne będą usuwane. Mój blog nie jest też słupem ogłoszeniowym, będę wdzięczna jeśli to uszanujesz. Pozdrawiam, Pati :)