poniedziałek, 29 sierpnia 2016

240. 5 stron na Facebooku które pomogą Ci w nauce norweskiego

W sieci oraz na Facebooku istnieje wiele stron, z których można uczyć się języków. Również norweski dorobił się niemałej liczby grup i fanpage. Niektóre z nich są warte śledzenia, inne są po prostu zapychaczami. Dzisiaj prezentuję 5 ulubionych fanpage, które na bieżąco przeglądam i z których dowiaduję się ciekawych rzeczy. Jeśli ich jeszcze nie śledzisz - powinieneś zacząć już dziś!


1. Język Norweski - Nocna Sowa

Hymnów pochwalnych na cześć Marty i Marcina było tu mnóstwo i wciąż będą. Nocna Sowa to nieustannie kawał niesamowitej pracy przed którą chylę czoła. Nie tylko ich strona internetowa jest prowadzona z ogromną pasją. Fanpage dzielnie dotrzymuje jej kroku i dlatego moim zdaniem jest wart Twojej uwagi.

2. Norsk språk

Strona prowadzona w języku norweskim, na której można znaleźć wiele interesujących filmików dotyczących nie tylko języka ale również kultury i tradycji Norwegii. Lubię tam zaglądać, bo zawsze znajdę tam coś interesującego.

3. Norwegia na poważnie i na wesoło

Tak jak mówi tytuł - znajdziemy tam anegdotki dotyczące codziennego życia, jak również ciekawe artykuły i informacje zarówno po polsku jak i norwesku. 

4. Bilder i kampen mot særskrivingsfeil

To mój zdecydowany faworyt, jeśli chodzi o norweskojęzyczne fanpage. Jego autor w dosyć ciekawy sposób uczy pisowni norweskich słów. Okazuje się, że sprawia to problem również Norwegom. Jedna zbędna spacja i zamiast słowa Mikołaj (Julenissen) wychodzi nam bicie skrzata (jule nissen). Zajrzyj, bo naprawdę warto!

5. Absurdgalleriet

Jestem wzrokowcem, dlatego również galeria absurdu przypadła mi do gustu. Autor zabawnych obrazków interpretuje norweskie zdania/przysłowia traktując je nazbyt dosłownie. Bardzo ciekawy sposób na naukę, szczególnie biorąc pod uwagę, jak wiele znaczeń może mieć dane wyrażenie w języku norweskim.

A Ty? Masz swoje ulubione strony/grupy na Facebooku? Podziel się nimi w komentarzu pod tym postem!
Pozdrawiam,
Pati

2 komentarze:

  1. Nocna Sowa to u mnie też numer jeden :) Lubię też na fb inne proile dot. języka norweskiego, ale w większości - jak to nazwałaś - są to jednak zapychacze, o czym przekonałam się już po ich polubieniu ;p i choć nadal je śledzę to nie z jakąś większą uwagą. Sprawdzę te, które polecasz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niby na fecebookowych grupach jest dużo zapychaczy, ale dzięki nim dowiedziałam się też o kilku norwesko-norweskich słownikach on-line, o których wcześniej nie wiedziałam. Też lubię Nocną Sowę, to pierwsza strona o norweskim, z którą się zetknęłam. Lubię dział Pierwszej Pomocy z Norweskiej Gramatyki.

    OdpowiedzUsuń

Cześć ! Dziękuję za komentarz i zapraszam do dyskusji. Pamiętaj, że komentarze złośliwe lub wulgarne będą usuwane. Mój blog nie jest też słupem ogłoszeniowym, będę wdzięczna jeśli to uszanujesz. Pozdrawiam, Pati :)