poniedziałek, 19 września 2016

243. Sprawdź swój norweski - quizy online

Dziś przedstawię moje ulubione quizy i aplikacje do których często wracam. Jeśli uczysz się norweskiego i szukasz nowych wyzwań - ten wpis jest dla Ciebie!

1) Nocna Sowa - nowa aplikacja Marty i Marcina skradła moje serce. Jeśli jakimś cudem jeszcze na nią nie wpadłeś/aś - polecam zajrzeć! To nie typowy quiz, tylko rozmowa z.. Sową! Aplikacja pomaga w nauce rzeczowników i naprawdę zapada w pamięć. Szczególnie urzekły mnie gify i obrazki pojawiające się po każdej odpowiedzi. To naprawdę zabawny sposób na naukę!

Kliknij w zdjęcie aby przejść do aplikacji


2) Klarspråk - na początku przeraziło mnie, że quiz jest w nynorsk. Mimo wszystko kliknęłam "Spel!" (Spill!) i okazało się, że same pytania i odpowiedzi są w bokmål. Poziom trudności może na początku ostudzić zapał, ale trening czyni mistrza i bardzo polecam zagrać. Aplikacja testuje naszą znajomość spójników czy np. poprawnej pisowni słów i wyrażeń. Dużo z niej się nauczyłam i chętnie do niej wracam.

Kliknij w zdjęcie aby przejść do aplikacji


3) VOX - przykładowe zadania na różnych poziomach języka. Test obejmuje zadania ze słuchu, pisania, czytania ze zrozumieniem a nawet języka migowego. Lubię tego typu strony, bo można się sprawdzić na różnych płaszczyznach. Jest to szczególnie przydatne w przypadku przygotowywania do Norskprøve czy Bergenstestu.

Kliknij w zdjęcie by przejść do aplikacji
4) Bli klar - to typowy test przygotowujący do Norskprøve ale polecam do niego przysiąść nawet jeśli nie planujemy zdawać egzaminu. To doskonały sposób na naukę. Test/kurs jest płatny (dostęp trzymiesięczny kosztuje 135 koron), ale małą część można wypróbować również za darmo.

Kliknij w zdjęcie aby przejść do aplikacji

5) 123norsk - na tej stronie można znaleźć ciekawe ćwiczenia i zadania, ale również filmiki na Youtube związane z poszczególnymi zagadnieniami. Ćwiczenia są podzielone na pliki pdf, więc można je sobie wydrukować i ćwiczyć w domu. W zakładce "Nettopgaver" znajdziemy ciekawe odnośniki do podręczników do nauki języka (gdzie znaleźć można krótkie ćwiczenia do poszczególnych rozdziałów) czy różnego rodzaju słowniki. Ach! I koniecznie zajrzyj do TEGO słownika!
Kliknij w zdjęcie aby przejść do aplikacji
To moje ulubione pięć pozycji. Masz jakiś link którym chciałbyś/chciałabyś się podzielić? Zapraszam do komentowania!
Pozdrawiam,
Pati

4 komentarze:

  1. Nie rozwiązywałam nigdy tego typu testów. I chyba się nie skuszę, bo boję się tragizmu wyników, jakie uzyskam. Może gdy będę na lepszym poziomie 😂
    Ale wpis jak najbardziej wartościowy i oby kiedyś mi się przydał.
    Pozdrawiam gorąco :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie uczę się norweskiego ale z ciekawości zajrzałam do aplikacji Nocna Sowa. Świetna forma! Aż chce się uczyć! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja polecam niedawno odkryty quiz na stronie http://baltoslav.eu/hulnia/nor.php?mova=pl
    Z powiększającej się liczby zdjęć trzeba wybrać jedno, odpowiadające podanemu słowu (rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki). Po osiągnięciu kolejnych etapów zmienia się zadanie, trzeba podpisać podane zdjęcie (wstawić większość brakujących liter). Nie doszłam jeszcze zbyt daleko, ale są co najmniej trzy etapy. Bardzo wciągająca gra, gdy lubi się pobijać własne rekordy. Są trzy "życia", za każdy błąd traci się jedno, a potem trzeba zaczynać wszystko od nowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie! Wiedziałam, że gdzieś mi się ten link zawieruszyl :) to właśnie ta strona mnie natchnęła do napisania posta. Paradoksalnie o niej zapomniałam :) dziękuję za przypomnienie!!

      Usuń

Cześć ! Dziękuję za komentarz i zapraszam do dyskusji. Pamiętaj, że komentarze złośliwe lub wulgarne będą usuwane. Mój blog nie jest też słupem ogłoszeniowym, będę wdzięczna jeśli to uszanujesz. Pozdrawiam, Pati :)